Khamis, 7 Januari 2010

Aku Dan Colombo Satu


MALE/COLOMBO
(Part i)
(Suasana di hadapan bilik hotel aku. Bangunan tu dahulunya Parlimen.. Nice view kan!)

Aku bersiap dan kene study habis habisan. Aku kene operate Kapal Airbus A320. Ni first time aku operate kapal nie. Hurm cuak sangat.. Tapi dalam masa yang sama aku excited jugak sal batchmate aku join aku ke Male/Colombo, Sri Lanka.

Aku dapat leading yang macam sial. Membebel je. What do you expect for first timer doing the job. "CEPAT!" "CEPAT" ! Arghh Tension aku. Aku telan je la apa yang dia bebel tu. Yang penting aku belajar .
Tibanya aku di Bandaranaike International Airport, Sri Lanka badan aku cukup penat. Aku berborak dengan batchmate aku kongsi pengalaman di zone masing masing. Aku menaiki bas dan yang bestnye kami dilayan cukup baik. Dibekalkan dengan cold towel dan mineral water. Cukup nyaman. Sepatutnya inilah cara layanan yang patut diberi kepada cabin crew yang penat berkhidmat di awan biru.
Aku melihat permandangan di sekitar kota Sri Lanka. Hurm. Nak kata daif tak la sangat just biasa biasa je. Tiba di lobby hotel, kami ada d-briefing sambil diberi pula minuman "oretik" .. hehe "Betik + Oren". Sedap gile! Kene try nihh..
(Aku, Ungku, Syed Ali, Syigim dan Mala makan roti je.. Cian.. hehe)

Tiba di bilik aku dan batchmate aku sume lepak di bilik best friend aku Ungku. Bergosip tak hengat dengan tak mandinya.. hahaha What a night!
(Mouthwatering kan.. Nyum Nyum Nyum)


Pagi tu kami bangun. Kami breakfast kat cafe depan hotel nie. Mamam roti rotian je.. Si Syed Ali nie dok pujuk2 dia pergi tempat "Gambling". Kat Malaysia ada je tempat gambling ni tapi susah nak get access. Kat tempat orang kat senang nak berjudi. Kami pun teman je lah. Kami sekadar tengok2 je. Ramai gak orang cina gamble. Bukan main banyak lagi chip diownk. Syed menang more than 60ringgit je. Kami halang dia sal it became more addictive.

(Syigim jadi mak ayam.. haha)


(Cumelnye Tut-tut)

Kami naik "Tut-Tut" ke Majestic City. Bayangkan 4 gajah naik Tut-Tut yang kecik tu. Cam nak tumbang je. haha Ada kami kesaaaahhh.. hehe Bestla naik tut-tut tu. Rasa berangin je .. hehe

Kami ni jadi macam the hulk plak.. kempunan nak carik mamam.. Kami pun pegi foodcourt kat bawah. Aku dan ungku makan masakan Colombo. Portion banyak gile. Thats why kami share.. MasyAllah! Pedas nak mampus.. Sabo je la..

(TebalBanyak kan.. Gulp)
Bersambung..








































































Tiada ulasan:

Catat Ulasan